Pendampingan Pelaksanaan Pembelajaran Melalui Kegiatan Kampus Mengajar di SDN 45 Gresik
Abstract
Kampus Mengajar is a program of the Merdeka Belajar-Kampus Merdeka held by the Ministry of Education and Culture of the Republic of Indonesia. Activities in the Kampus Mengajar provide opportunities for students to knowledge insight and gain experience in helping the teaching and learning process in elementary schools. This activity was carried out for five months with the method of mentoring and training activities. Assistance is carried out through teaching and learning activities, adapting technology, developing literacy and numeracy skills for students, as well as activities for teachers at SDN 45 Gresik in the form of developing online-based learning materials.
Downloads
References
Aditomo, A. (2021). Nilai-nilai Pancasila dalam Pembelajaran Merdeka Belajar. Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan.
Aji, R. H. S. (2020). Dampak Covid-19 pada Pendidikan di Indonesia: Sekolah, Keterampilan, dan Proses Pembelajaran. SALAM: Jurnal Sosial Dan Budaya Syar-I, 7(5), 395–402. https://doi.org/10.15408/SJSBS.V7I5.15314
Ashari, Y. A., Setiawan, F., & Mirnawati, L. B. (2022). PERAN MAHASISWA DALAM MEMBANTU ADAPTASI TEKNOLOGI TERHADAP GURU PADA PROGRAM KAMPUS MENGAJAR 1 DI SD PELITA BANGSA SURABAYA. Jurnal Pengembangan Pendidikan Dasar, 6(1).
Eko Hardiawan, F., Irfan Rifa, Q., & Januar Mahardhani, A. (2021). MENUMBUHKAN KARAKTER GEMAR MEMBACA MELALUI KOMUNITAS GUBUK LITERASI PADA MASA PANDEMI. In KoPeN: Konferensi Pendidikan Nasional (Vol. 3, Issue 1). http://ejurnal.mercubuana-yogya.ac.id/index.php/Prosiding_KoPeN/article/view/1672
Hendriyanto. (2021, October 27). Peningkatan Literasi dan Numerasi Melalui Program Kampus Mengajar. Https://Ditpsd.Kemdikbud.Go.Id. https://ditpsd.kemdikbud.go.id/public/artikel/detail/peningkatan-literasi-dan-numerasi-melalui-program-kampus-mengajar
Karnawati, K., & Mardiharto, M. (2020). Sekolah Minggu Masa Pandemi Covid 19: Kendala, Solusi, Proyeksi. Didache: Journal of Christian Education, 1(1), 13. https://doi.org/10.46445/djce.v1i1.291
Khasanah, D. R. A. U., Pramudibyanto, H., & Widuroyekti, B. (2020). Pendidikan Dalam Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Sinestesia.
Mahardhani, A. J. (2021). Pelayanan Publik Di Bidang Pendidikan Pada Pandemi Covid-19. Jurnal Ilmiah Manajemen Publik Dan Kebijakan Sosial, 5(2), 137–155. https://doi.org/10.25139/JMNEGARA.V5I2.3522
Mahardhani, A. J., Diana, I., Aji, A. P., Nurcahyani, M. U., Ahmad, M. A., & Ruqoiyati, Y. (2021). AKTUALISASI SISTEM PERPUSTAKAAN DIGITAL UNTUK MENINGKATKAN LITERASI SISWA SDN JATIMULYO 02 KOTA MALANG. Publication Library and Information Science, 5(2), 16–25. https://doi.org/10.24269/PLS.V5I2.4007
Mahardhani, A. J., Prayitno, H. J., Huda, M., Fauziati, E., Aisah, N., & Prasetiyo, A. D. (2021). Pemberdayaan Siswa SD dalam Literasi Membaca melalui Media Bergambar di Magetan. Buletin KKN Pendidikan, 3(1), 11–22. https://doi.org/10.23917/BKKNDIK.V3I1.14664
Mujito, W. E. (2014). KONSEP BELAJAR MENURUT KI HADJAR DEWANTARA DAN RELEVANSINYA DENGAN PENDIDIKAN AGAMA ISLAM. Jurnal Pendidikan Agama Islam, 11(1), 65–78. https://doi.org/10.14421/JPAI.2014.111-05
Muslichah, M., Mahardhani, A. J., Azzahra, A. F. N., Safitri, D. E. C., Hardiansyah, H., Amala, I. A., & Nabila, S. N. (2021). Pemanfaatan Video Pembelajaran dengan Mengintegrasikan Profil Pelajar Pancasila Melalui Pembelajaran Jarak Jauh pada Program Kampus Mengajar di SD Negeri Jatimulyo 02 Kota Malang. Jurnal Kiprah, 9(2), 90–99. https://doi.org/10.31629/KIPRAH.V9I2.3516
Saleh, M. (2020). Merdeka Belajar di Tengah Pandemi Covid-19. Prosiding Seminar Nasional Hardiknas.
Siahaan, M. (2020). Dampak Pandemi Covid-19 Terhadap Dunia Pendidikan. Jurnal Kajian Ilmiah. https://doi.org/10.31599/jki.v1i1.265
Suhendro, E. (2020). Strategi Pembelajaran Pendidikan Anak Usia Dini di Masa Pandemi Covid-19. Golden Age: Jurnal Ilmiah Tumbuh Kembang Anak Usia Dini, 5(3), 133–140. https://doi.org/10.14421/jga.2020.53-05